Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2011 22:05 - Грабване или Второ пришествие?
Автор: maranatha Категория: Други   
Прочетен: 14760 Коментари: 6 Гласове:
10

Последна промяна: 14.01.2011 22:23


Неосъщественото грабване

image

Кога според предтрибулационистите ще се случи масовото изчезване на милиони истински християни? Мнозина вярват, че това събитие е предстоящо, тъй като били изпълнени основните условия: основаването на държавата Израел и завладяването на древния Ерусалим.  

Според първите изчисления на Хол Линдзи в книгата ”Починалата велика планета Земя” тайното грабване на църквата е трябвало да стане отдавна. През 1970 г. той предсказва, че „само до 40 години след 1948 г. всички тези събития ще се случат”. Линдзи взима за образец 40-те години от библейската продължителност на едно поколение. Той заявява въз основа на притчата за смокиновото дърво от Матей 24:32, 33, че създаването на държавата Израел през 1948 г. отбелязва началото на последното поколение, което ще стане свидетел на грабването, след което ще последват седем години скръб и накрая Христос ще се завърне в слава. Тъй като повечето защитници на тази теория вярват, че грабването ще се случи седем години преди видимото завръщане на Христос в слава, това би трябвало да е станало в около 1981 или 1982 г. Очевидно, сензационното предсказание на Линдзи не се е сбъднало. image

Тайно грабване или Второ пришествие

 Много християни вярват, че Божият народ ще бъде грабнат от този свят малко преди Голямата скръб. Теологът Самуеле Бакиоки разглежда библейските доказателства и проучва тази нова за християнския свят теория, която се разпространява из почти всички съвременни църкви.  

Когато обещава на учениците Сипак ще дойда” (Йоан 14), Исус поражда надежда, която гори в сърцата на почти всички християни през последните 2000 години. Едва ли е имало време след първия век, когато тази надежда да е била по-жива, отколкото в настоящото време.

Надеждата за второто идване на Христос обаче е помрачена от една сянка. Според Библията ще настъпи време на големи страдания – известни като „Голямата скръб” – малко преди Второто пришествие. Почти 18 века християните са вярвали, че целият Божи народ ще премине през Голямата скръб. През последните 200 години се развива нова теория, според която Бог ще вземе истинските християни от света и ще ги пренесе на небето малко преди скръбта. Оставените ще минат през период на страдание, когато милиони евреи ще приемат християнството. Второто идва на Христос ще стане в края на „Голямата скръб”.

Отнасянето на светиите на небето преди скръбта се нарича „грабване”. Според хората, които поддържат този възглед, грабването ще бъде тайно, т.е. отначало никой няма да разбере, че се е състояло. Оставените на земята ще осъзнаят какво се е случило, едва когато видят, че мнозина са изчезнали внезапно. През последните години голям брой религиозни филми се опитват да представят нагледно грабването. Обикновено в тези филми се показват озадачени хора, които се чудят какво се е случило с техните приятели и роднини. Друга обичайна сцена са автомобилите и самолетите, които катастрофират, тъй като шофьорите и пилотите са „грабнати”.

В известен смисъл този възглед за края на света може да бъде наречен теория за двойното Второ пришествие, тъй като разделя Христовото идване на две части – грабване преди „голямата скръб” и завършек на пришествието. В тази статия ще проучим библейските доказателства за края на света и второто идване на Христос. 

Четири причини за отхвърляне на идеята за тайно грабване

Внимателното изследване на Библията разкрива поне четири основни причини за отхвърляне на възгледа за пришествието на две фази.

1. Използваните думи не подкрепят тази идея. Нито една от трите гръцки думи, използвани в Новия завет, за да се опише завръщането на Христос – парусиа (идване); апокалипсис (разкриване) и епифаниа (появяване) – не подсказва тайно грабване преди Голямата скръб, често наричано предтрибулационно грабване.

Предтрибулационистите твърдят, че в 1Солунци 4:15 апостол Павел използва думата „парусиа”, за да обрисува тайно грабване. Но в 1Солунци 3:13 той използва същата дума, за да опише „пришествието на нашия Господ Исус с всичките Негови светии”. Според предтрибулационистите този текст описва втората фаза на Христовото завръщане. Във 2Солунци 2:8: Павел отново използва думата „парусиа”, за да спомене Христовото пришествие, което причинява унищожението на антихриста – събитие, което според предтрибулационистите ще се случи по време на втората фаза от пришествието (виж също Матей 24:27, 38, 39). По същия начин думите „апокалипсис” и „епифаниа” се използват, за да се опише това, което предтрибулационистите наричат „грабване” (1Коринтяни 1:7; 1Тимотей 6:14) и което според тях е пришествието, т.е. втората фаза на Христовото идване (2Солунци 1:7, 8; 2:8).

И така, речникът на Блажената надежда не дава никакво основание за две фази на Христовото завръщане. Термините са взаимнозаменяеми и описват едно-единствено, неделимо идване на Христос след „Голямата скръб”, което носи спасение на вярващите и възмездие на нечестивите.  

2. Новият завет не съдържа нито намек за тайно, невидимо, внезапно грабване на църквата. Всъщност, текстът от 1Солунци 4:15-17, който е най-известното описание на Второто пришествие, подсказва точно обратното. Там се говори за нашия Господ, Който „ще слезе от небето с повелителен вик, с гласа на архангел и с Божия тръба; и мъртвите в Христос първо ще възкръснат”, а след това възкресените заедно с живите светии ще бъдат „грабнати”, за да посрещнат Господа във въздуха (ст. 16, 17).

„Повелителният вик”, „гласът на тръбата” и великото събиране на живите с възкресените светии не подсказва абсолютно нищо тайно, невидимо и моментално. Напротив, както вече отбелязахме, това е може би най-шумният текст в цялата Библия. връзката с тръбния призив в другите паралелни тестове от Матей 24:31 и 1Коринтяни 15:52 потвърждават, че пришествието е видимо за абсолютно всички.  

3. Библейските текстове във връзка с „Голямата скръб” не подкрепят дори в най-малка степен грабването на църквата преди периода на страдание. В проповедта си на Елеонския хълм Исус говори за голямото страдание, което ще бъде преживявано непосредствено преди второто Му идване. Той обещава, че „заради избраните онези дни ще се съкратят” (Матей 24:22). Да се твърди, че „избраните” са само евреи, и то не членове на църквата, означава да се пренебрегне фактът, че Христос се обръща към апостолите Си, които представляват не само националния Израел, но и църквата като цяло. Това се потвърждава от факта, че Марко и Лука, които пишат евангелията си за „езическата” църква, цитират същата проповед (Марко 13:20; Лука 21).

Заслужава си да отбележим удивителното сходство между Христовото описание на Второто пришествие в Матей 24:30, 31 и думите на Павел в 1Солунци 4:16, 17. И двата текста споменават слизането на Господа, звука на тръба, придружаващите ангели или архангел и събирането на Божия народ. И въпреки всичко, предтрибуционалистите твърдят, че пасажът от 1Солунци се отнася за грабването ПРЕДИ „Голямата скръб”. Паралелите в двата текста ясно показват, че се описва едно-единствено, а не две отделни събития. Следователно грабването на църквата не е преди, а напротив – след „Голямата скръб”. 

4. И последно, както Павел, така и книгата Откровение отричат идеята за тайно грабване преди „Голямата скръб”. Във 2Солунци 2 гл. Павел отхвърля погрешната представа, която била добре приета сред християните в Солун. Очевидно, те вярвали, че Господният ден вече е настъпил. За да опровергае това погрешно учение, Павел цитира две важни събития, които трябва да се случат преди идването на Господа – бунта и явяването на „беззакония”, който ще преследва Божия народ (2Солунци 2:3). Ако Павел очаква църквата да бъде грабната от този свет ПРЕДИ „голямата скръб”, причинена от появяването на антихриста, едва ли би проповядвал, че вярващите ще видят този антихрист преди Господнето пришествие.

Книгата Откровение разглежда събитията, свързани с „Голямата скръб”, в по-големи подробности от всяка друга книга в Новия завет. Тези събития обхващат появяването на звяра, преследващ Божиите свети, и изливането на последните седем язви (Откровение 8-16 гл.). Макар че ги описва доста подробно, Йоан не споменава нито веднъж за някакво тайно идване на Христос с цел грабване на църквата. Това е доста показателно, особено като се има предвид очевидната цел на Йоан да даде напътствия на църквите относно събитията на последното време. Всъщност, Йоан съвсем директно споменава едно неизброимо множество от вярващи, които минават ПРЕЗ Голямата скръб: „Това са онези, които идват от голямата скръб; и са изпрали дрехите си и са ги избелили в кръвта на Агнето” (Откр. 7:14).

Предтрибулационистите твърдят, че тези вярващи са единствено евреи, тъй като по време на събитията, описани в Откровение 4-19, църквата не е на земята, а на небето. Това доказателство си дискредитира от факта, че в нито един текст Йоан не прави разлика между еврейски и езически християни, преживяващи скръбта. Напротив, Йоан ясно посочва, че победоносните вярващи от времето на скръбта идват „от всеки народ и от всички племена и езици” (Откровение 7:9). Тази фраза се среща на много места в книгата Откровение, за да бъдат посочени не само евреите, но и всеки член на човешкото семейство, независимо от неговия етнически или национален произход (Откр. 5:9; 10:11; 13:7; 14:6). Очевидно Христос е изкупил не само евреи, но и хора от всяка раса.  

В Откр. 22:16 Исус твърди, че е изпратил ангела Си при Йоан със свидетелство „за църквите”. Трудно е разберем как вестите, които ангелът дава на Йоан, са свидетелство за църквите, ако църквата не е част от събитията, описани в гл. 4-19, т.е. в по-голяма част от книгата.

Факт е, че книгата Откровение описва как църквата понася гонения от сатанинските сили през Голямата скръб, но в същото време не е под Божия гняв. Както древните израелтяни изпитват Божията закрила по време на десетте язви (Изход 11:7). Светиите ще бъдат защитени по същия начин, когато божественият гняв се излее върху нечестивите. Книгата Откровение представя тази закрила като ангел, който поставят печат върху челата на Божиите служители, за да бъдат защитени, когато гневът се излее върху непокаяните (Откр. 7:3; 9:4). Накрая Божият народ се избавя чрез славното завръщане на Христос (Откр. 16:15; 19:11-21). Следователно Откровение описва не някакво грабване на църквата преди скръбта, а едно-единствено идване на Христос след Голямата скръб.

В светлината на разгледаните аргументи можем да заключим, че популярното учение за тайно идване на Христос с цел грабване на църквата преди Голямата скръб е лишено от каквато и да е библейска подкрепа. Тази доктрина превръща Бог във виновник за това, че проявява преференциално отношение към църквата, като я взима от земята, а в същото време оставя вярващите евреи да страдат в последните гонения. 

Писанието обаче ни учи, че Христовото второ идване е едно-единствено събитие, което се случва след Голямата скръб и което ще бъде преживяно от вярващи от всички народности То е блажената надежда, която обединява „всяка нация и племе, и език, и народ” (Откровение 14:6).





Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vandela007 - Сега, когато ежедневно има земе...
14.01.2011 23:41
Сега, когато ежедневно има земетресения, наводнения, свлачища, изригващи вулкани, урагани, цунами, екологични катастрофи, масово умират риби, птици, фармацевтичната индустрия не ни лекува, а ни трови; четох, че със самолети пръскат отрови за хора; появяват се все "нови" болести и се разпространяват в размери на епидемии; тероризъм, отвличания, ужасяваща престъпност, морални извращения, експлоатация, корупция, глад, мизерия; много богати и изключително бедни хора; светът се управлява от шепа "хора" без съвест и човечност...... вече в Голямата скръб ли сме или още по-усилни времена ще дойдат?
Знам стиха от Дан. 12:1 - това изпълнява ли се вече?
цитирай
2. maranatha - Познаваме пророчествата!!! Изпълнението на Даниил 12:1 е предстоящо
15.01.2011 16:37
Лука 21:28 "А когато започне да става това, изправете се и повдигнете главите си, защото изкуплението ви наближава."

Матей 24:22 "И ако не се съкратяха онези дни, не би се избавил нито един човек, но заради избраните онези дни ще се съкратят."

Най-страшното, което може да се случи, е човек да изгуби живота си. Ако се безпокоим по този въпрос, изпадаме в положението на езичниците и атеистите, които нямат никаква надежда нито за този свят, нито за бъдещия. След като имаме пълната увереност, че Бог държи всички събития в ръката си и ще се намеси точно когато силите на тъмнината триумфират, защо трябва да се безпокоим или тревожим? Най-важното е да се държим здраво за Христос и да не отпадаме от учението, което ни е дал. Останалото не е наша работа.
цитирай
3. vandela007 - .
15.01.2011 21:06
Аз не знам дали ще изгубя живота си. Моля се Бог да ме употреби според възможностите, които ми е дал и на мястото, на което ме е поставил. А само като си помисля, че може да съм спасена, "за тази гледка дробовете ми се топят".
Знам за Голямата (якововата) скръб, че е духовна, а по повод бедствията - така ми се иска някой да каже: "Да, това вече става, да повдигнем главите си, изкуплението ни наближи."
цитирай
4. maranatha - Голямата скръб
16.01.2011 13:07
Голямата скръб започва първо в сърцето на вярващия. Тя е по-страшна от всички възможни бедствия и страдания, които ще връхлетат света и човечеството.
цитирай
5. pevetsa - Филипяни 2:1-16
25.01.2011 20:08
1 И тъй, ако има някоя утеха в Христа, или някоя разтуха от любов, или някое общение на Духа, или някое милосърдие и състрадание,
2 направете радостта ми пълна, като мислите все едно, като имате еднаква любов и бъдете единодушни и единомислени.
3 Не правете нищо от партизанство или от тщеславие, но със смиреномъдрие нека всеки счита другия по-горен от себе си.
4 Не гледайте всеки само за своето, но всеки и за чуждото.
5 Имайте в себе си същия дух, който беше и в Христа Исуса;
6 Който, като беше в Божия образ, пак не счете, че трябва твърдо да държи равенството с Бога,
7 но се отказа от всичко, като взе на Себе Си образ на слуга и стана подобен на човеците;
8 и, като се намери в човешки образ, смири Себе Си и стана послушен до смърт, даже смърт на кръст.
9 Затова и Бог го превъзвиши, и Му подари името, което е над всяко друго име;
10 така щото в Исусовото име да се поклони всяко коляно от небесните и земните и подземните същества,
11 и всеки език да изповяда, че Исус Христос е Господ, за слава на Бога Отца.
12 Затова, възлюбени мои, както сте били винаги послушни, не само както при мое присъствие, но сега много повече при моето отсъствие, изработвайте спасението си със страх и трепет;
13 Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действува във вас и да желаете това и да го изработвате.
14 Вършете всичко без роптание и без препиране,
15 за да бъдете безукорни и незлобливи, непорочни Божии чада всред опако и извратено поколение, между които блестите като светила на света,
16 като явявате словото на живота; за да имам с какво да се хваля в деня на Христа, че не съм тичал напразно, нито съм се трудил напразно.
цитирай
6. maranatha - Дали църквата минава през скръбта или е грабната? Отговорът е очевиден - църквата преживява скръбта
25.01.2011 20:51
Матей 24:20-25
20. И се молете да не се случи бягането през зимата или в съботен ден,
21. защото тогава ще има голяма скръб, небивала от началото на света досега и каквато няма да има.
22. И ако не се съкратяха онези дни, не би се избавил нито един човек, но заради избраните онези дни ще се съкратят.
цитирай
7. анонимен - martin
16.03.2012 19:45
Zashto Slovoto govori che podpechatanite shte badat ot 12 te plemena na izrael, 144 000 dushi.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maranatha
Категория: Други
Прочетен: 579923
Постинги: 74
Коментари: 240
Гласове: 433
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031